Hulp bij het huren of aankopen van uw woning?

Expat Relocation Brokers Groningen i am expat

Welkom!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: wij doen onze zaken anders dan de gemiddelde makelaar en daar moet u als expat, particulier of zakelijk opdrachtgever natuurlijk voor willen kiezen! Wij begeleiden u in een informele sfeer, no nonsense houding en gaan altijd voor een resultaat volgens uw verwachtingen.

Expat Relocation Brokers zet zich als opdrachtnemer altijd in om voor haar cliënten het (aan)huur of aankoop en eventueel het volledige verhuisproces zo aangenaam mogelijk te maken. Er zijn immers al genoeg andere zaken die uw aandacht vereisen en zaken waar u misschien nog helemaal niet aan heeft gedacht. Denk bijvoorbeeld aan het ideale klimaat in Nederland voor buitenlandse expats of een zakelijke opdrachtgever om een woning te kopen. Het zou een ideale stap kunnen zijn om eerst de woning zelf te gaan bewonen om daarna te verhuren met een uitstekend rendement!, veel goedkoper en misschien zelfs lucratief! Of houdt u het toch bij huren? Lekker makkelijk en flexibel! Beide hebben zo hun voordelen!

Ook voor startende kopers zijn we de partij om mee samen te werken. Wij kennen de markt en kunnen waar nodig op zoek gaan naar juweeltjes buiten de reguliere websites zoals Funda. In 2024 verandert er veel in de woningmarkt waardoor wij een extra toegevoegde waarde voor u kunnen zijn. 

Uw zoekopdracht in Nederland. Wij zullen samen met u gaan uitvinden wat het beste bij u past qua locatie en wensen. Wanneer u kiest voor een zoekopdracht voor het aanhuren of aankopen van een woning, kunnen wij van Expat Relocation Brokers alles wat u belangrijk vindt uit handen nemen. Wij  zullen namens u op zoek gaan naar de juiste accommodatie en zullen we bij deze zoektocht onze expertise en vele connecties aanspreken. Hierbij nemen wij een no nonsens en doelgerichte houding aan om namens u een voorrangspositie te realiseren bij bezichtigingen of exclusiviteit bij een verhuurder of verkoper.

Onze cliënten zijn immers de beste huurders of kopers voor elke accommodatie!

Wij zullen in het verdere proces, met of zonder u, gaan bezichtigen, onderhandelingen aangaan, een kwaliteitsbeoordeling uitvoeren, controletaken op ons nemen, de incheck en sleuteloverdracht namens u organiseren en uitvoeren. Ook kunnen we andere belangrijke zaken of wensen op maat voor u regelen. Denk hierbij ook aan leuke zaken zoals extra informatie en service bij de incheck van uw nieuwe woning. In dit gesprek kunnen wij u bijvoorbeeld informatie geven over uw nieuwe woonplaats en haar omgeving, faciliteiten en alles wat u over uw nieuwe woonplaats interessant of leuk zou kunnen vinden. Maar ook het regelen van een eventuele ophaaldienst of aankomstoverbrugging in bijvoorbeeld een hotel naar wens, een reservering naar smaak voor een eerste aankomst diner in uw nieuwe woonplaats en leuke tips en tricks voor activiteiten en weetjes in en om uw nieuwe woonplaats. 

Ik ben nog niet in mijn nieuwe woonomgeving

Als u nog niet in uw nieuwe woonplaats bent, is dat geen probleem. Wij zijn uw ogen en oren! Voor of tijdens de bezichtigingen doen wij een kwaliteitscontrole van de accommodatie, controleren de gevraagde kosten en kijken we of de omgeving voldoet aan de door u gestelde wensen en eisen. Als de gelegenheid zich voordoet, kunnen wij direct bellen voor een bezichtiging ter plaatse of, als dit niet mogelijk is, maken wij een videoverslag van de accommodatie met onze bevindingen en sturen deze naar u toe. Dit geeft u het comfort van het bekijken van een accommodatie vanuit uw luie stoel en op uw tijd! Mocht u daarna interesse hebben in een van deze accommodaties dan zullen wij namens u onderhandelen voor de best mogelijke deal en wij zullen het gehele afrondingsproces tot en met de incheck voor u begeleiden. Uiteraard is het aan u als client van Expat Relocation Brokers om in deze snelle markt met gepaste snelheid te reageren om zo een gezamenlijk succes te kunnen boeken.

Werken we met iedereen
Goede vraag! Onze relatie met particulieren, expats en hun bedrijven is zo opgezet dat wij graag eerst een gesprek met onze cliënten willen aangaan om te bepalen of wij inderdaad van toegevoegde waarde kunnen zijn en of er een wederzijdse klik is. Natuurlijk is het volledig aan u om te beslissen of u wel of geen zoekopdracht wilt starten. In deze drukke en turbulente markt proberen wij altijd  binnen 24 uur contact op te nemen met onze nieuwe cliënten. Helaas is dit niet altijd mogelijk omdat de meeste mensen en bedrijven het, net als wij erg druk hebben. Lukt het ons niet om u telefonisch te bereiken dan nemen wij per mail contact op. 

Waarom is contact zo belangrijk voor ons

De wederzijdse klik en het kunnen voldoen aan wensen en verwachtingen zijn voor ons erg belangrijk omdat wij ons altijd 100% inzetten voor onze cliënten. Uiteraard is een realistische kijk op de markt, de prijzen en de verwachtingen een must!  Want wat ons betreft hoort succes bij een samenwerking met Expat Relocation Brokers en dat gaat samen een stuk makkelijker!

Dus, werken we met iedereen? Ja, iedereen is welkom maar kunnen wij u dan ook helpen!? Ja zeggen en niets kunnen betekenen zit niet in ons DNA, dus bel of mail ons van te voren om dit uit te zoeken. Mocht u zich toch gewoon willen aanmelden of heeft u zich al direct aangemeld voor een zoekopdracht of een van onze andere services dan zullen wij u altijd proberen om binnen 24 uur contact met u op te nemen.

 

Hier volgt nog even een overzicht van alles wat u moet weten over onze service:

Accommodatie op basis van zoekopdracht

  • Wij zoeken samen uit wat het beste bij u past qua locatie en wensen.
  • Verzamelen van en actief zoeken naar informatie en actueel huuraanbod of koop aanbod.
  • Actieve en digitale bezichtigingen.
  • Videopresentaties bij uw afwezigheid en daarbij onze bevindingen.
  • Onderhandelingen over de prijs en eventuele voorwaarden.
  • Kwaliteitsbeoordeling over de accommodatie en locatie.
  • Uitvoeren van controle taken.
  • Doornemen en uitleggen Nederlandse contract. 
  • Inplannen en uitvoeren check-in en sleuteloverdracht.
  • Documentatie van accommodatie in de exacte staat bij ontvangst van uw sleutels.
  • Evaluatie na overdracht en afronding.
  • Voor dringende zaken 24/7 bereikbaar.

Extra service op aanvraag en mogelijkheid 

  • Ophaaldienst
  • Aankomst overnachtingen 
  • Reservering eventueel eerste diner in uw nieuwe woonplaats
  • Leuke tips en tricks van en over uw nieuwe woonplaats
  • De 30% belasting regeling (expats)
  • Verzekeringen
  • Parkeergelegenheid
  • Energiecontracten
  • Internet en TV
  • Meubilering
  • Naambordjes
  • Schoonmaak
  • Eindschoonmaak
  • Verhuisdienst
  • Aanwezigheid bij de uitcheck met documentatie

En meer.

* Let op, het kan zijn dat er voor bepaalde extra services extra kosten gelden.

Voordelen

  • Service staat op nummer een
  • 18 jaar ervaring 
  • Voorrang cliënten door gunning 
  • Een ERB closer voor u
  • Informeel
  • Professioneel
  • Maatwerk
  • Persoonlijk aandacht
  • Meedenkend
  • Creatief
  • Succesvol
  • Doortastend

Kosten zoekopdracht Expat Relocation Brokers

  • Zoekopdracht aanhuur: Het opstarttarief bedraagt €35,- en de kosten voor onze service bij succes staan altijd gelijk aan een maand huur, vermeerderd met de btw, met een minimum bedrag van €500 vermeerderd met de btw. Deze kosten rekenen wij als u bij ons een zoekopdracht heeft gestart en wij een accommodatie voor u vinden die buiten onze eigen portefeuille kan worden gehuurd.
  • Huurt u een accommodatie uit onze eigen portefeuille of heeft u zelf iets gevonden dan zullen deze kosten, behalve het reeds voldane opstarttarief, niet worden gerekend. 
  • Zoekopdracht aankoop: Het opstart tarief bedraagt €35,- en de kosten bij succes zijn 1.3% vermeerderd met btw en altijd op basis van no cure no pay.

Gemiddelde kosten gevraagd door verhuurder na akkoord

  • Huur (meestal 1 maand)
  • Borg (vaak gelijk aan 1 of 2 maanden kale huur)

Documenten bij huur

  • Geldig identiteitsbewijs
  • Werkgeversverklaring
  • Loonstrookjes (3 stuks)
  • Verhuurdersverklaring
  • Akte van borgtocht (garantstelling van bijvoorbeeld de werkgever)
  • Winst- en verliesrekening (minimaal 3 jaar een onderneming)

Afhankelijk van uw situatie kunnen er andere of meerdere documenten worden gevraagd. Houd er rekening mee dat wij de documenten graag samen met het ondertekende document van de zoekopdracht ontvangen. Op die manier kunnen we sneller handelen om een gezamenlijk succes te creëren.

Voor andere opties en services zie het kopje beleggingen en meer.

En onthoud dat alles begint met een gesprek, dus tot snel?